Trenuj sam we własnym domu

Trenuj sam we własnym domu - Inwestycjedlaciebie.plNawet dziecko wie, że ruch to zdrowie – jednakże sytuacja panująca aktualnie w Europie i obostrzenia wdrożone w Polsce w związku z pandemią Covid-19 nie sprzyjają regularnym aktywnościom. Nieczynne siłownie, pływalnie i kluby fitness wymuszają nowe aktywności – treningi wykonywane w mieszkaniu.

Ćwiczenia bez sprzętu – trening w domu

Domowy zestaw ćwiczeń przeznaczony jest nie tylko dla sportowców, którzy chcą utrzymać zdobytą uprzednio kondycję, ale też dla laików, którzy chcą zadbać o siebie w czasie pandemii. W domowym zaciszu zwykle nie kupujemy specjalistycznego sprzętu – więc musimy zdać się na ciężar swojego ciała. Ważna jest właściwa postawa i poprawna technika powtórek – oraz rozpoczęcie każdorazowo treningu rozgrzewką. Powinna ona trwać ok. dziesięć minut, angażując wszelkie partie mięśni i stawy. Do najpopularniejszych ćwiczeń rozgrzewających należą pajacyki, krążenie głową, ramion, bioder, skrętoskłony oraz pompki.

Trening właściwy

Kiedy układ ruchu jest rozgrzany, należy przystąpić do właściwych zadań. Rewelacyjną opcją będzie trening w obwodzie, polegający na wykonaniu 1 kolejki konkretnego ćwiczenia i przejściu do kolejnego, aż do wyczerpania całego cyklu. Obwód może przykładowo łączyć: przyciąganie kolan, brzuszki proste, pady, wykroki, przysiady z wyskokiem czy unoszenie nóg bokiem. Oczywiście rodzaj wykonywanych czynności zależy od osobistych upodobań oraz zamiaru, jaki dana osoba chce osiągnąć. Na początku zaleca się wykonywanie niedługich przerw na oddech pomiędzy ćwiczeniami, w późniejszym okresie pożądane będzie wykonywanie ich w jednym ciągu. Jeden cykl powinno wykonać się 2-3 razy, z przerwami po ok. 2-3 min.

Regeneracja i rozciąganie

Po treningu zaleca się regenerację organizmu, poprzez rozciągnięcie ciała w celu uniknięcia kontuzjom. Powinien być to czas, w którym odpoczywamy po treningu by osiągnąć bardziej widoczne rezultaty.

Bardzo ważna powinna być regularność treningów – by wysiłek fizyczny przyniósł satysfakcjonujące wyniki, zalecane jest ich wykonywanie ok. dwa do pięciu podejść w tygodniu. Konsekwencja sprawi, że z każdym kolejnym dniem organizm zmęczy się mniej.